Przedmiotem zajęć plastycznych będą zagadnienia związane z podstawowymi środkami wyrazu plastycznego

Przedmiotem zajęć plastycznych będą zagadnienia związane z podstawowymi środkami wyrazu plastycznego tj. kompozycji, konstrukcji (formy i bryły, anatomii człowieka) światłocienia, waloru, linii, kreski, plamy, koloru, faktury oraz perspektywy. Zajęcia prowadzi artysta plastyk Maria Pawłowska. Wszystkie miejsca na wiosenną XXXXVII edycję kursu są zajęte. Zajęcia zaczynają się 9.03. i potrwają do 4.05.2024. Więcej informacji można uzyskać pod nr. tel. 61 8568 136 (pn-pt. 8-15.30) lub e-mailem: kreatywni@mnp.art.pl

poniedziałek, 18 marca 2013

KOMPOZYCJA PRZESTRZENNO SCENOGRAFICZNA


III EDYCJA - 16.03.2013
 Kompozycja przestrzenno-kinetyczno-scenograficzna  w kontekście środków wyrazu plastycznego.
Interpretacja obrazu dwuwymiarowego poprzez skonstruowanie kompozycji trójwymiarowej 3d.
Inspiracją kompozycji był obraz w galerii MNP pt. ,,Komplikacja” z 1991 r. Jana Tarasina. 
Podstawy warsztatowe techniki kolażu i asamblażu.
Rysunek markerem, malarstwo farbami plakatowymi i  akrylowymi, z wykorzystaniem różnych figur, brył  przestrzennych z papieru, styropianu i polimeru oraz różnorodnych materiałów konstruktorskich o zróżnicowanej strukturze.
Kierunek w sztuce abstrakcjonizm geometryczny.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Abstrakcjonizm

http://pl.wikipedia.org/wiki/Abstrakcja_geometryczna


Asamblaż (fr. assemblage - gromadzenie, zbieranie, zbiór) - w sztuce - kompozycja z przedmiotów gotowych, trójwymiarowa odmiana kolażu.
Praca złożona z różnego rodzaju przedmiotów: codziennego użytku, bezużytecznych fragmentów, form naturalnych, wszelkich możliwych obiektów. Dzieło powstaje z przedmiotów, które nie są stworzone przez autora asamblażu, ale jedynie przez niego użyte, a czasem także specjalnie spreparowane, czy przystosowane (np. pomalowane, odłączone od całości, połączone z czymś innym, zniszczone). Asamblaż może mieć postać jednego obiektu powstałego z połączenia innych lub może stanowić rodzaj zbioru, kolekcji przedmiotów. Można to określić jako pewnego rodzaju przestrzenny collage otwarty na wszelkie materiały i pomysły ich zestawień i połączeń. Poszczególne fragmenty w asamblażu mogą być ze sobą sklejone, związane, umieszczone w rodzaju wspólnego pojemnika, luźno położone, powieszone obok siebie itd. Dzięki asamblażom z fragmentów tworzone są nowe znaczenia, powstają nowe związki między znaczeniami, które niosą ze sobą składowe części.
Termin asamblaż został wprowadzony we wczesnych latach pięćdziesiątych XX w. przez Jeana Dubuffeta, który stworzył serię kolażów z użyciem skrzydeł motyli i nadał cyklowi nazwę assemblages d'empreintes. Należy tutaj jednak zwrócić uwagę, że z użyciem "nieartystycznych" tworzyw eksperymentowali już wcześniej wielcy kubizmu: Marcel Duchamp i Pablo Picasso, a także dadaiści (np. kolaże Kurta Schwittersa czy Maxa Ernsta). Jeana Dubuffeta można zatem uznać jedynie za twórcę nazwy tej techniki.
W 1961 r. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku zorganizowano wystawę Sztuka Asamblażu (The Art of Assemblage), gdzie swoje prace wystawiali m.in. Braque, Joseph Cornell, Dubuffet, Marcel Duchamp, Picasso, Robert Rauschenberg, Man Ray i Kurt Schwitters.
W Polsce pionierem asamblażu był Władysław Hasior.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Asambla%C5%BC



Jan Tarasin ,,Komplikacja", 1991 r.


Młodzież w wieku gimnazjalnym i licealnym podczas pracy twórczej.







Młodzież z pracami interpretującymi obraz Jana Tarasina.


(od prawej ) Praca I grupy - ,,Domek Tarasina"

(od lewej) Praca II grupy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz