Przedmiotem zajęć plastycznych będą zagadnienia związane z podstawowymi środkami wyrazu plastycznego

Przedmiotem zajęć plastycznych będą zagadnienia związane z podstawowymi środkami wyrazu plastycznego tj. kompozycji, konstrukcji (formy i bryły, anatomii człowieka) światłocienia, waloru, linii, kreski, plamy, koloru, faktury oraz perspektywy. Zajęcia prowadzi artysta plastyk Maria Pawłowska. Na XXXXX edycję kursu brak wolnych miejsc. Zajęcia zaczynają się 16.11.br. i potrwają do 11.01.2025. Więcej informacji można uzyskać pod nr. tel. 61 8568 136 (pn-pt. 8-15.30) lub e-mailem: kreatywni@mnp.art.pl

czwartek, 5 listopada 2015

RYSUNEK ARCHITEKTONICZNY-PERSPEKTYWA RÓWNOLEGŁA, ZBIEŻNA

XIII EDYCJA - 24.10.2015

,,Pejzaż miejski w plenerze"
Rysunek architektoniczny w kontekście środków wyrazu plastycznego.
Podstawy perspektywy zbieżnej, równoległej z jednym punktem zbiegu
Rysunek ołówkiem grafitowym na białym papierze.

Perspektywa z jednym punktem zbiegu - jest to najprostsza perspektywa linearna. Wszystkie linie równoległe do siebie, prostopadłe do płaszczyzny obrazu, wydają się zbiegać w jednym punkcie na horyzoncie.


Linear with 1 pnt.svg
Perspective with 1 point.svg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Perspektywa_z_jednym_punktem_zbiegu


Perspektywa linearna, perspektywa zbieżna – technika umożliwiająca przedstawianie rzeczywistości na płaskiej powierzchni tak, aby sprawiała wrażenie głębi. Zasady perspektywy linearnej jako pierwszy opracował w XV wieku architekt florencki Leon Battista Alberti.
Podstawową jej zasadą jest pozorne zmniejszanie się wielkości przedmiotu w miarę oddalania od widza oraz pozorna zbieżność ku horyzontowi wszystkich linii biegnących od oka widza do przedmiotu. Rozróżnia się także perspektywy linearne: czołową, boczną, ukośną, żabią (punkt widzenia położony nisko) i ptasią (punkt widzenia położony wysoko).
Perspektywa linearna była znana już w starożytności. W średniowieczu obrazy traktowano przeważnie dwuwymiarowo. Ponowienie prób przedstawiania przedmiotów w trzech wymiarach datuje się od XIV w. (freski Giotta di Bondone, prace niektórych współczesnych mu malarzy)
Przyjmuje się, że w pełni poprawną perspektywę linearną opracował jako pierwszy F. Brunelleschi. W okresie baroku powszechnie stosowano perspektywę złożoną, ze znacznymi skrótami (malowidła iluzjonistyczne). W XVIII w. zaczęto stosować przyrządy optyczne w celu osiągnięcia idealnej perspektywy

https://pl.wikipedia.org/wiki/Perspektywa_linearna


PLENER ARCHITEKTONICZNY



,,Fragment gmachu Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu"


  Zuzanna-16 lat



 ,,Fragment ul .Al. Marcinkowskiego w Poznaniu"
 
Alicja-15 lat 


 Zosia-16 lat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz